Upgrade voor een G&P Aeg

Forums General Discussion Airsoft Guns Upgrade voor een G&P Aeg

Viewing 4 reply threads
  • Author
    Posts
    • #3003
      Anonymous
      • Posts: 52
      • FP Soldier
      • ★★

      Hallo allemaal,

      in de vakantieperiode rond kerst en nieuwjaar wil ik men gun binnendoen voor een smering/onderhoud en een upgrade van sommige parts. Nu wil ik me daarop goed voorbereiden zodat ik weet wat ik moet vragen

      Mijn opbouw nu: G&P m4 met volgende parts die al geplaatst zijn
      Madbull 6.03 Steel Bull Tightbore Barrel 300mm
      FireFly Namazu Flat Hop Nub + Roller Bar (Soft)
      Prometheus Hop Up Rubber (was paarse kleur geloof ik)

      wat ik wil:
      -Bij de single shot events merk ik dat men trigger toch redelijk hard is, ik zou deze wat losser willen ofwel ervoor zorgen dat ik minder ver moet triggeren om effectief te schieten
      – momenteel speel ik met 0.28 bb’s maar ik wil men range proberen te maximaliseren. hierbij dacht ik eerst aan zwaardere bb’s maar welke parts resulteren ook in optimalisatie van range (ik heb hier geen extreme verwachtingen)

      prijs enz laat ik me niet door leiden, het moet gewoon werken das alles.

      graag had ik hier jullie richtlijnen tips, opmerkingen, enz gelezen

      fp05 out!

    • #3004
      FP02 – JLOX
      • Posts: 7
      • FP Grunt

      Trigger is simpel mosfet steken zodat de trigger contacts weg zijn en dit met een micro switch gebeurd.

      Als je daarbij je gears upgrade (ook Prometheus) en zotte motor steekt heb je een zieke trigger pull.

      Tot nu toe ben ik het meest tevreden van deze : https://www.evike.com/products/29435/

      Daarbij moet je ook dan een top batterij gebruiken hier is ook echt verschil op

      Range heeft te maken met 1 fps in minder mate 2 barrel en bucking wat het meeste impact heeft.

      Fps bepaald wel welke bb je moet schieten. Het is echt niet nodig om met een 360fps gun meer dan .28 te schieten daar verlies je zelfs range op. (of je moet Rhoppen)

      Zoals ik het zie zijn deze echt al wel degelijk hetgeen wat je kunt doen is een Prometheus 6.03 barrel erin steken die is nog een stuk beter als de madbull normaal is de bucking goed die erinzit hoewel ik aanraad deze om het jaar te vervangen.

      Je kan eventueel iemand zoeken die je een R hop kan geven  deze zijn het beste voor range maar moet wel juist worden geïnstalleerd.

      bijvoorbeeld : http://hopsystems.com/product/prometheus-6-03-r-hop-eg-steel-inner-barrel/

      Totale kost zal wel een 300 euro zijn denkik :) grtz

       

    • #3005
      FP01
      • Posts: 174
      • FP Berserker
      • ★★★

      Een aantal tips.

      1) Ik heb een DMR guide geschreven, deze staat op de site. Hierin staat eigenlijk heel veel wat ook van toepassing kan zijn op je “gewone” AEG. Ik zou zeggen, lees deze maar door dan heb je een goede technische onderbouw.

      2) Trigger response deel 1. Hiervoor is een mosfet en een 11,1 v lipo de nummer 1 oplossing. Ik zou zeggen, ga gelijk voor het beste en tip ergens een Spectre MK II voor V2 gearbox op de kop. Met deze mosfet heb je de beste trigger response en is de afstand die je effecties aan de trekker moet trekken ongeveer 1/3 van wat het normaal is. Verder haalt dit ook alle componenten uit de gearbox die normaal gesproken voor een jam kunnen zorgen. Daarinboven gaat de batterij langer mee en kan je via bluetooth op de GSM de instellingen wijzigen van bijvoorbeeld wat de eerste, tweede of derde setting op je gun doet. (3 shots auto fire, schieten met delay, …)

      3) Trigger response deel 2. De andere belangrijke component voor trigger response is de motor. In dit geval zijn er 2 opties. Optie 1 = een snelle auto cycle. Optie 2 = snelle trigger response bij single shot. Ik zou altijd voor optie 2 gaan. Hiervoor heb je een high torque motor nodig met meer dan 16 TPA (turns per armature.) Hogere TPA wil zeggen dat de motor per eenheid stroom meer omwentelingen kan doen. Hoge TPA motoren bereik sneller hun maximum snelheid. Hierdoor zijn ze direct na het trekken van de trigger al op top snelheid en voor je dus voor single shot sneller. Daartegenover staat dat hun absolute topsnelheid iets lager light dan high speed motors. Maar! Zelfs voor een full auto build zou ik altijd opteren voor een high torque motor mits deze ook veel stroom efficiënter zijn. Je batterij gaat dus ook langer mee. Ik heb persoonlijk deze in mijn gun: ASG 28 TPA MOTOR en ben daar zeer tevreden van. Sommige mensen bouwen hun eigen motor om aan een 32 TPA+ te geraken. Dit noemt men vaak Frankentorque motoren, maar dit is prijzig en technisch moeilijk dus raad ik af. :-)

      4) Voor een 360 FPS build zou ik niet met meer dan .32 schieten. Anders wordt je munitie te zwaar tegenover de kracht die je gun kan leveren. Trouwen goede airseal zorgt ook voor meer range. Wat je wel kan doen is een Rhop steken. Hiervoor kan je bijvoorbeeld op QTAC prehopped barrels laten installeren. Rhop is zowat het enige dat ECHT een grote invloed heeft op de range, en ook op de groupings van je shot op grote range. Een barrel van 350+ mm lengte heeft bijvoorbeeld nog maar weinig bijdrage. Als je al een barrel hebt van rond deze lengte zit je goed. Beste barrel merken zijn prometeus, PDI en Edgi.

      Good luck! ;-)

    • #3006
      Anonymous
      • Posts: 52
      • FP Soldier
      • ★★

      ok dus samengevat:
      Precisionbarrel 6.03 (prometheus), aangezien ik een silencer heb kan ik langer nemen dan men standaard 290mm inner. kzou gaan voor een 363mm barrel.

      nieuwe gears, ook prometheus
      nieuwe motor, best high torque
      en nieuwe lipo’s. 11.6v maar welke gebruiken jullie? welk mah enz?

      thnx alvast

    • #3331
      Jasper
      • Posts: 10
      • FP Soldier
      • ★★

      Ik zou beginnen met een mostfet te steken. Die gaat uw trigger response al veel verbeteren. Als ge eentje neemt met een microswitch, kunt ge uw trigger short stroken zodat ge kleine pulls moet doen om te schieten.

      Een goeie barrel (PDI of Prometheus) van 363mm lijkt me ideaal. Langer gaan heeft weinig zin. Ikzelf speel met 300mm en 285mm barrels en dat gaat al goed :-)

      Je hebt nu een blauwe prommy bucking, maar die hebben wat problemen. De paarse daarin tegen is wel heel goed. In combinatie met een Namazu heb je een al een vrij goeie setup.
      De Maple Leaf 60° AEG bucking zou je ook nog kunnen proberen met z’n bijhorende nub. Ik heb die al getest en mooie resultaten mee gehaald.
      Rhop is wel het beste, want die gaat u de mooiste groupings geven op grotere afstanden. Ik heb ooit zelf een barrel gedaan, maar dat was best veel werk om het goed te krijgen :p

      Meer range krijg je vooral door zwaardere bb’s te gebruiken, die vertragen minder snel door het grotere gewicht en omdat ze zwaarder zijn, kan er meer backspin (hop) op gezet worden zonder dat ze direct omhoog vliegen. Dit zorgt er voor dat de bb’s langer blijven spinnen en dus ook verder vliegen.
      Met andere buckings of ik weet veel wat, krijg je niet meer range, maar kan je wel zwaardere bb’s gebruiken om zo meer range te halen. Dus het is belangrijk om een bucking/nub combo te gebruiken die genoeg grip heeft om de bb’s zodat ze genoeg lift krijgen.
      Als je met 0.40g bb’s zou schieten in een standaard replica, kan de bucking niet genoeg backspin leveren en vallen ze direct af. In zo’n replica ga je dus verder schieten met 0.20g als met 0.40g.
      Als de replica wel in staat is om 0.40g te liften, ga je veel verder schieten met de zware bb’s. Voor een AEG met 350FPS, raad ik 0.28g tot 0.32g aan. Zwaarder kan wel, maar de bb gaat traag vliegen en bij de meeste AEG’s is er een kantelpunt waarbij je minder joules krijgt als je nog zwaardere bb’s gaat gebruiken. Dit kantelpunt is voor iedere replica anders.
      Het is eenvoudig te testen of jouw replica zware bbs kan liften. Steek er bijvoorbeeld 0.30g bb’s in en draai aan de hophup totdat de bb’s beginnen overhoppen. Als je dit kan doen, heb je genoeg lift voor een normaal traject. Als de hopup volledig dicht staat en je ziet nog geen overhop (of jams), dan kan de hopup de zware bb’s niet tillen.
      Een Rhop of flathop heeft een groter contactoppervlak, waardoor de zware bb’s wel genoeg spin krijgen en dus de maximale range kunnen halen. :-)
      Mijn Rhop schoot niet verder dan mijn flathop (prommy purple/namazu), maar de groupings waren wel ietsje beter. Dit komt omdat de Rhop mooi rond is en dus ook de bb netjes in de barrel gecentreerd voordat hij afgevuurd wordt. De Maple Leaf bucking doen hetzelfde, dus het is het proberen waard :-)

       

Viewing 4 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.