TM HK416 – 417

Forums General Discussion Airsoft Guns TM HK416 – 417

  • This topic has 4 replies, 3 voices, and was last updated 5 years, 4 months ago by Anonymous. This post has been viewed 602 times
Viewing 3 reply threads
  • Author
    Posts
    • #5550
      FP45 – Arwegail (benny)
      • Posts: 10
      • FP Soldier
      • ★★

      Ik heb momenteel dus mijn ASG scorpion evo carbine..
      geweer werkt perfect, iets lage fps (+/- 300) maar schiet echt recht, single/3rnd burst/full auto etc. empty mag detection, stock inklapbaar voor cqb, kortom wel tevreden over maar zie toch die 416’s graag :D en de recoil lijkt me ook wat realistischer :)

      Nu was ik ook geïnteresseerd in een HK417 om DMR te gaan (wou dit doen met de scorpion en een 416 voor assault dan maar gaat niet, geen mosfets uit etc.).

      Nu ik wil ook de gun kopen maar wel maar 1x ‘modden’ dus alle upgrades ineens.. niet beetje bij beetje of tot iets origineels stuk gaat etc. Daarom dat ik hier eens vraag wat ik zou aanpassen, bvb al de nieuwste mosfet etc. zodat ik kan kan bekijken wat ik doe eens ik zo de prijzen weet. (beide kopen en evo verkopen, 417 kopen voor dmr en evo houden voor cqb etc.)
      ik speel nog maar paar maand dus heb echt nog geen idee wat ik best verander etc. en er zijn genoeg TM eigenaren hier :)

      Alvast bedankt !!

    • #5697
      FP01
      • Posts: 174
      • FP Berserker
      • ★★★

      Wel hangt ervan af of je echt DMR wil of gewoon DMR uiterlijk.

      DMR uiterlijk: Veer laten modden tot 360 FPS en op deans laten zetten. Verder schieten die TM HK416 top uit de doos dus ‘moet’ je niet echt iets aan laten doen.

      Echte DMR: Hier ga je meer werk aan laten moeten doen.

      • Spectre / Titan mosfet er in voor stroom consistency en om met zwaardere batterij (11,1v) te kunnen werken.
      • Zwaardere veer tot 450 FPS.
      • Andere motor die de zwaardere veer kan trekken.
      • Prometheus Hard torque gear set
      • Prometheus Full Stainless Cylinder
      • Prometheus Hard Piston Next-Gen. Zodat de tanden niet gaan afslijten van de extra krachten die er vrij komen.
      • Prometheus Pistonhead POM.
      • Prometheus 6mm Metal Bushings (Geen bearings). Die kunnen tegen de extra krachten.
      • Scatterplot Sorbo Pad Bore-up 70° (Sorbo vangt schokken op zodat je gearbox shell niet krakt van de kracht)

      Optioneel maar niet nodig:

      • Prometheus purple bucking (kan tegen koude, geef betere seal)
      • eDgi/PDi cold steel barrel (6,02 tot 6,03mm), standaard is denk ik 285mm barrel, kan langer gaan mits extension door een silencer.
      • Flat hop
      • Rhop

      Scope voor een DMR, wij (ik en jeroen) gebruiken Vortex Crossfire II. Die zijn echt fantastisch op DMR. Dat zijn variable optics dus je kan on the fly je zoom bijstellen. Als je dan bijvoorbeeld buiten speelt op chambers kan je de zoom aanpassen als je de gebouwen uitloopt en het bos ingaat.

      Zeker ook een keertje de DMR guide lezen die ik op de site heb gezet, vele van deze dingen komen hierin terug! :-)

      Als je nog vragen hebt, stel maar.

    • #5698
      FP45 – Arwegail (benny)
      • Posts: 10
      • FP Soldier
      • ★★

      thanks! alvast duidelijk voor DMR!

      en voor assault te gaan met de 416? enkel de veer? en mosfet (voor problemen met single fire)

      • #5699
        FP01
        • Posts: 174
        • FP Berserker
        • ★★★

        Ja dat had ik gelijst onder “enkel uiterlijk”. Als je assault gaat is het enkel essentieel nodig om de veer op 350 te laten zetten, en deans connectors aan te sluiten ipv de traditionele tamiya connectors.

        Voor wat extra performance:

        • Spectre/Titan Mosfet: Zorgt ervoor dat de gearbox niet meer blijft hangen. Altijd een volledige rotatie. Zorgt ook voor snellere trigger response, langere batterij levensduur, mogelijkheid verschillende firemodes in te stellen (trippleshot, delay, …) Ook gaan je contacten niet meer versluiten van de de stroom op den duur. Verder ook mogelijkheid om tot zwaardere batterijen te gebruiken (spectre ondersteunt tot 14,6v)
        • Flathop (kost 20 EUR bij airsoftshop, geeft je +5/10 meter range)

        Verder niet echt iets nodig. ;-)

         

    • #5700
      Anonymous
      • Posts: 55
      • FP Soldier
      • ★★

      Ik zou persoonlijk opteren voor een 416, de 417 weegt meer dan een kilo meer en dat ga je voelen op den duur. Ook haal je zo goed als dezelde range, accuracy en consistency met beide. Zoals Daan ook al zei is het idd enkel nodig om een spectre en een flathop te steken om echt al enorm goede performance te halen. Elke verdere upgrade is optioneel.

       

Viewing 3 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.