Outlook 2019!

Forums Community Team discussions Outlook 2019!

Viewing 2 reply threads
  • Author
    Posts
    • #5524
      FP01
      • Posts: 174
      • FP Berserker
      • ★★★

      2019 Outlook

      Hieronder een oplijsting van onze evolutie en doelstellingen voor 2019.

      Een stukje geschiedenis.

      We (Ikzelf en Jeroen) zijn met het team begonnen in 2014. Redenen hiervoor waren: Een gebrek aan bestaande goede teams om bij te gaan. De meeste bestaande teams waren slecht georganiseerd en hadden weinig professionaliteit. Ze hadden juist een patch en speelden vaak met vrienden een keertje of 4 per jaar samen. Wij voelden aan dat dit beter kon en zagen de mogelijkheid om zelf een team op te starten. Dus ergens halverwege 2014 zijn we beginnen zoeken naar een paar andere gegadigden om ons hierbij te helpen. Onze eerste teammaat was FP03. Dominique hadden we al na een paar minuten in de gaten op het veld in Schoten. (Nu gesloten) Hij was aan het sneaken langs allerlei kanten en omwegen om telkens achter het vijandige team te komen. Halverwegen de dag hebben we een praatje gemaakt en bleek het nog een sociale gast te zijn ook. Onze eerste officer was gevonden! Vanwege zijn kwaliteit hebben we Dominique aangesteld als recruitment officer. Op dat moment meteen ook de belangrijkste positie binnen het team. Hierna hebben we tijdens en na de skirms telkens actief ge-recruit tot we aan een man of 12 zaten. Telkens actief op zoek naar goede spelers met inzicht en tactiek. Daarna begonnen de games telkens in ons voordeel te kantelen. Als snel kwamen spelers op ons af in plaats dan omgekeerd. Ergens in 2016 hadden we al 30 leden. Met zo’n aantal krijg je een heel andere organisatie waar veel meer bij komt kijken. Spelers verwachten dat er een leidinggevende structuur is, dat er een fatsoenlijke website is waarom alles wordt bijgehouden en dat er actief games gepland worden. We hadden al een website maar deze was oubollig, traag en onbruikbaar. Dus stap 1 was om dit te veranderen. Er werd een redesign gemaakt waar toch wel een 4 maanden overheen gingen met de huidige website tot gevolg.

      Hierna werd het kwestie van structuur te brengen. Binnen een goed team kent iedereen zijn exacte taak en werking.
      Daarom werden er nieuwe rollen opgezet in 6 verschillende officer posities.

      FP01 – Team Leader

      • Overall leiding van het team.
      • Sturing op het veld.
      • Opzetten van nieuwe projecten.
      • Up to date houden van website.
      • Aansturing officers.

      FP02 – Equipment/Conditioning Officer

      • Aansturen van teamleden naar een coherente FP loadout.
      • Raad geven voor nieuwe materiaalaankopen.
      • Leidinggeven op het veld.
      • FP01 onder de knoet houden.
      • Sport: Onderhouden en motiveren van leden om aan de conditie/kracht te werken.

      FP03 – Recruitment Officer

      • Opvolgen van applicaties via de website.
      • Rekrutering op het veld.
      • Evaluatie van leden tijdens teamgames.
      • Finale beslissing van wie het wel en niet schopt van recruit naar volwaardig lid.
      • Beheer van teampatches.
      • Up to date houden van de FP contactlijst.

      FP04 – Media & Communications Officer

      • Up-to-date houden van facebook pagina.
      • Up-to-date houden van website.
      • Forum moderator.
      • Beheer instragram – facebook link.
      • Uploaden van foto’s na game en linken van Envira Gallery aan Envira Album zodat dit op de site komt.
      • Schrijven / Nazicht van debriefings.

      FP05 – Finance & Merchandise Officer

      • Toegang krijgen tot rekening.
      • Jaarlijkse opvolging lidgeld team.
      • Stock houden / bijbestellen van nieuwe FP-Patches.
      • Bijbestellen van nieuwe FP-nummer-Patches.
      • Betaling jaarlijkse factuur website.
      • Update Expenses lijst op website.
      • Opzetten projecten van team merchandise. (Tshirts / Hoodies / Dogtags / …)

      FP06 – Coordination Officer

      • Opzoeken nieuwe events / event locaties.
      • Planning van 2 events per maand en communicatie hiervan naar facebook.
      • Aansporen van FP leden om deel te nemen aan deze events.
      • Zorgen dat FP leden zich melden als aanwezig of afwezig op de event pagina.
      • Opzetten / organiseren van eventuele teambuildings buiten het airsoft.
      • Op het forum na deelname aan een nieuwe locatie hiervan een review schrijven. (Bestaande forumtak)
      • Het bovenste is ingevoerd en loopt reeds. Alle posities zijn bekleed.

      Onze visie & Long term goals.

      Een van onze eerste doelen was om tot een team van maximaal 50 leden te komen. Hierdoor heb je een vaste basis van een 15 tal spelers per game. Dit is voldoende om de balans van de game te kantelen en actief de objectieven te kunnen nastreven. We hebben dit doel bijna bereikt met 45 leden. Bij 50 leden stoppen we met actief bij rekruteren. Meer dan 50 leden gaat te moeilijk worden om te managen en om de teamconsistentie te behouden. Dan zullen we ook het gevoel van een hecht team verliezen. Wat we wel willen doen om om binnen de bestaande leden te kijken en spelers te vervangen die niet langer actief deelnemen. (Minimaal 2 games per jaar, en actief in onze teamgemeenschap op facebook en de website.) Uiteraard rekening houdend met omstandigheden. Verder willen we ook evalueren op basis van input van de rest van het team. Alleen dit kan ervoor zorgen dat de kern sterk blijft. Zoals je weet is een team maar zo goed als de zwakste schakel.

      Nu we onze vaste basis hebben is het tijd om een paar zaken te verscherpen. Teveel ruis zorgt voor inefficiëntie. En ook al blijft het een spel, vele van jullie doen het met volle passie en wij willen jullie hierin tegemoet komen. Daarom zullen we de bestaande tools verder uitwerken en gaan we trachten ons team op het veld met meer structuur vorm te geven. De eerste stap is het verbeteren van communicatie. Dit kunnen we doen aan de hand van een communicatie protocol. We zijn reeds actief bezig om dit uit te werken.

      Een volgende stap is om te zorgen voor verdere training. Door CQB en andere soorten van training verhogen de reflexen en de scherpte. We merkten reeds na 3 games dat er bij sommige mensen een zesde zintuig begon te ontstaan voor close quarter combat op Chambers of in Fort Barchon. Dit kan het spel alleen ten goede komen.

      Verder gaan we ook kijken naar de verschillende spelersprofielen. Het is goed om een actieve mix op te zetten van assault, SMG en Sniper spelers. Elke klasse is een aanvulling op het spel van de ander. Elke positie is van belang. Momenteel is het vaak zo dat er een overgewicht is binnen een bepaalde categorie. Hierin kunnen we soms een betere balans vinden. Mogelijk is het ook interessant in de toekomst een aantal wapens aan te kopen met de teamkas om deze rollen in te vullen. We zorgen dan telkens dat deze wapens beschikbaar zijn op de dag van de skirm zodat iemand de rol kan oppakken.

      Onze sponsoring met Airsoftshop loopt en loopt goed. Echter merk ik dat Airsoftshop ons steeds meer als een aanwinst gaat beschouwen. We moeten kijken hoe we deze samenwerking verder kunnen uitbouwen. Mogelijk door in de toekomst hun naam te vermelden op onze merchandise of andere zaken.

      Als laatste willen we op een punt in de toekomst met een aantal leden actief deelnemen aan milsim. Dit zouden we 1 a 2 keer per jaar willen doen. Hiervoor dient het team wel een bepaald niveau aan materiaal te hebben bereikt. We zouden daarvoor een Milsim kerngroep opstarten met gemotiveerde leden die hiervoor ook actief willen trainen. Voorlopig is hier echter nog geen concrete stap in ondernemen.

      Short term goals:

      • Automatisatie inbouwen op website voor deelname aan teamgames / meting van aantal games.
      • Team Members stuk op website updaten met nieuwe fotoshoot / template.
      • Opzetten enquete / poll om te meten wat goed gaat en beter kan.
      • Opzetten van een communicatie / radio protocol.
      • Alle 50 plaatsen binnen het team opvullen.
      • Actieve / inactieve members evalueren en waar nodig gesprekken aangaan of vervangen.
      • Trainingen inplannen.
      • Overgaan tot consistente loadout binnen het team.
      • Verdere uitwerking sponsoring Airsoftshop.

      Long term goals:

      • Deelname Milsim games.
      • Aankoop teamwapens voor invulling rollen op het veld.

      Waar is nog nood aan:

      • Mensen met website programmeerkennis.
      • Extra fonds door lidgeld 2019 zodat we alles kunnen blijven bekostigen.
      • Extra input van de leden voor het aanscherpen van deze doelstellingen.

      Zo, dat was de voorlopig opsomming. Al het bovenstaande is uiteraard veranderbaar op basis van jullie input. Als je het niet eens bent met sommige zaken, of nog andere ideëen hebt, laat het hieronder dan weten!

    • #5526
      Anonymous
      • Posts: 55
      • FP Soldier
      • ★★

      Ik ga met alles 100% akkoord en heb zelf ook geen verdere aanvullingen. Kan alleen maar zeggen dat ik blij ben dat het team voorruit wil en kan.

      Ik ga mij in 2019 ook veel meer inzetten voor het team, want mijn passie voor het team is echt wel aan het groeien met de dag.

      FP12 out – Hooyah!

      • #5527
        Anonymous
        • Posts: 55
        • FP Soldier
        • ★★

        Misschien ook een idee om alle leden een klein lijstje te laten opstellen van wat ze willen leren/veranderen/doen in 2019. Zodat we kunnen zien of hun priorities goed zitten :)

    • #5539
      FP39 – caveman
      • Posts: 10
      • FP Soldier
      • ★★

      Mooie doelstellingen en goed verwoordt. Dit is ook de reden waarom ik het team heb opgezocht. Ben zelf zo goed als nieuw in het team  ( … ik veronderstel dat ik nu na 3 skirms een vaste member ben :-), ook enig idee wanneer het officieel wordt met patches, etc … ?  ) maar hoop dat ik actief mijn steentje kan en mag bijdragen. Heb al enige ideetjes naar CQB – training toe, die ik graag wel eens uit de doeken wil doen wanneer we elkaar de volgende keer zien. Mijn grootste ervaring ligt in CQB :-D

      Over and out

      FP39 – Caveman

       

      En bij deze al prettige en aangename feestdagen toegewenst aan alle leden

Viewing 2 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.