Warrior Assault Systems Recon Plate Carrier

Forums General Discussion Reviews Warrior Assault Systems Recon Plate Carrier

  • This topic has 0 replies, 1 voice, and was last updated 5 years, 4 months ago by Anonymous. This post has been viewed 1195 times
Viewing 0 reply threads
  • Author
    Posts
    • #5461
      Anonymous
      • Posts: 55
      • FP Soldier
      • ★★

      Nu ik hem een paar skirms gebruikt heb ben ik eindelijk klaar om een well rounded review te geven van de:

      Warrior Assault Systems Recon Plate Carrier

      rpc

      Misschien eerst een klein verhaaltje over waarom ik deze plate carrier gekocht heb over de DCS, die gebruikt wordt door zoveel leden van ons team.

      In het begin toen ik begon met airsoft speelde ik puur op een tactical belt, maar die was puur om financiële redenen. Daarna ben ik overgestapt op een Warrior Pathfinder Chest Rig, ook dit opnieuw een beetje om financiële redenen maar ook omdat ik vreesde dat ik voor een DCS gewoon veel te mager zou zijn. Ik ben namelijk echt een tandenstoker :P

      Pathfinder
      Na een tijd kocht mijn broer dan een DCS die ik dan uiteindelijk ook wel eens gepast heb maar mijn vroegere vrees bleek waar te zijn, die was gewoon veel te groot.

      :D

      Hierna begon de zoektocht dus naar een plate carrier die ik klein genoeg kon afstellen en waarvan ik ook het model mooi vond. Al snel vielen mijn ogen op de Recon Plate Carrier van Warrior. Jammer genoeg maken ze deze natuurlijk niet in ATACS-FG. En met wat overleg met Daan vond hij het dan ook goed dat ik deze in OD droeg, alhoewel met ATACS-FG pouches, om toch de teamcamo levende te houden :).

      De reden dat mijn ogen zo snel op de recon plate carrier vielen was vooral door zijn modulariteit, door de velcro op de front panel (die afzonderlijk verkocht wordt) kan je eigenlijk een setup maken voor elke gun die je hebt, en dan gewoon van panel verwisselen. Hierdoor moet je niet telkens terug je molle losmaken en nieuwe pouches terug bevestigen.
      Daarnaast was het voor mij ook makkelijk dat de front panel van mijn Pathfinder Chest Rig ook gebruikt konden worden op de RPC.

      Ook de loops op de shoulder straps om je kabels en hydration door te laten lopen leken mij enorm handig, en het feit dat je hem makkelijk aan & uit kan doen met de fast clip buckles ipv de velcro op andere plate carriers.

      RPC+Pathfinder

      Na een paar skirms deze setup gebruikt de hebben besefte ik wel dat deze pouch setup net iets te breed was, en dat ik de uiterste granade pouches bijna nooit gebruikte.
      Ik heb mijn pathfinder panel tenslotte dan maar vervangen door de meer traditionele setup van 3 gewone pouches met daarop 3 elastische pouches van Warrior.

      RPC+Triplepouch

      Om nu de voor en nadelen op te sommen van deze plate carrier, en een conclusie te scheppen.

      Voordelen:

      • Heel modulair
      • Makkelijk aan & uit met clip buckles
      • Loops op shoulder straps om hydration of comms kabels door te laten lopen.

      Nadelen:

      • Geen ATACS-FG
      • Redelijk prijzig in vergelijking met de DCS (DCS is groter voor zelfde prijs)
      • Backpanel is niet groot genoeg om een cargo pack op te steken (steekt er vanonder)

      Om nu een conclusie te scheppen, ik vind dit een waardig alternatief voor de DCS, zeker als de DCS net iets te groot is voor je. Maar als je de keuze hebt zou ik toch wel voor de DCS gaan, gewoon omdat ze die in ATACS maken en dat de meeste mensen van ons team deze plate carrier gebruiken.

      Sven+Me

       

      FP12-NOMAD out

Viewing 0 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.