Terrain Discussion: Nuketown XL

Forums General Discussion Events Terrain Discussion: Nuketown XL

  • This topic has 2 replies, 2 voices, and was last updated 6 years ago by Anonymous. This post has been viewed 622 times
Viewing 2 reply threads
  • Author
    Posts
    • #3987
      FP01
      • Posts: 174
      • FP Berserker
      • ★★★

      In deze topic bespreken we Nuketown XL.

    • #3988
      FP01
      • Posts: 174
      • FP Berserker
      • ★★★

      Voor mij was dit eigenlijk een aangename ervaring. Het terrein is compact wat wil zeggen dat je erg dicht op elkaar zit. Tactiek is dus gelimiteerd mogelijk maar vooral flanking en reflexen komen hier aan bod.

      Mijn bevindingen:

      • Snelheid en agressie zijn belangrijk en werken hier het beste.
      • Teamleden die te lang bleven staan op dezelfde plaats werden geflanked en uitgeschakeld.
      • Conditie speelde hier een grote rol. Ik zal dat leden met een betere conditie naar het einde toe nog heel actief waren.
      • Bij bewegingen in compacte teams van 3 tot 4 man kwam het vaak (minimaal 4 keer) voor dat we in de rug gepakt werden omdat de laatste mee vooruit keek. Het is de taak van de laatste van de trein om de rug te coveren. De voorste de front en het middelste gedeelte de flanken.
      • Er werd te vaak in groepjes vanachter een praatje gemaakt. Als er 5 man staat te praten in respawn wil dit zeggen dat bijna 1/3 van het team niet actief op het veld staat. Als dit lang duurt verlies je per definitie.

      Waarop we moeten trainen:

      • Reflexen voor sommigen.
      • Conditie.
      • Verbeteringen aan gear zodat dit bevorderlijk werkt in plaats van tegenhoudt.
      • Flanking, niet allemaal dezelfde weg kiezen.
      • Niet aan materiaal staan prullen midden in het veld.
      • Pistol switch drills. Als je main zonder ammo valt of jammed, snel kunnen switchen naar pistol zodat je kan terugvallen.
      • Bewegingen als 1 geheel.

      Maar overall dus een zeer geslaagde dag om te kijken waar we nog skills missen!

      – FP01 out.

       

    • #3990
      Anonymous
      • Posts: 55
      • FP Soldier
      • ★★

      Voor mij was het de 2e keer dat ik op dit terrein ging spelen, dus ik kende het terrein al min of meer en wist waar de goede posities zaten. Ik was natuurlijk nog niet opgewassen tegen de regulars die daar bijna elke week spelen.

      Over het algemeen denk ik toch dat het we het vrij goed deden, al vind ik net als Daan hierboven dat er net iets te veel praatjes werden gemaakt achteraan het veld, waardoor je dan als wel actieve speler vaak alleen op een flank zat.

      Wat ik vooral positief vind aan dit terrein is dat je echt geconfronteerd wordt met je zwaktes, voor mij was dit dan vooral het feit dat ik echt slecht ben met shoulder transitions. Ik had hier nog niet echt problemen mee gehad omdat ik vrijwel geen CQB speel, maar hier ondervond ik echt dat dit een gigantisch nadeel was.

      Persoonlijk denk ik dat het geen slecht idee is om in de wintermaanden iets meer indoor te spelen (hoeft niet altijd op nuketown te zijn) zodat we tijdens het slechte weer onze skills kunnen verbeteren en deze dan in het mooie lente en zomerweer kunnen gebruiken op de Chambers etc.

      – FP12 out.

Viewing 2 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.