Terrain Discussion: Fort Barchon

Forums General Discussion Events Terrain Discussion: Fort Barchon

Viewing 5 reply threads
  • Author
    Posts
    • #5400
      FP01
      • Posts: 174
      • FP Berserker
      • ★★★

      Hieronder bespreken we onze indrukken van Fort Barchon.

      • This topic was modified 5 years, 5 months ago by FP01.
    • #5402
      Anonymous
      • Posts: 55
      • FP Soldier
      • ★★

      Persoonlijk vind ik dit 1 van de slechtere terreinen, on par met Fort Knox.

      De reden hiervoor is dat er niet veel mogelijkheid is tot flanken, wat je ook direct merkte in de voormiddag. We speelden basically in 3 lijnen tegen elkaar, en de enigste manier om iets of wat vrij te kunnen bewegen was door het midden te veroveren. Wat redelijk onmogelijk wordt als je sniper tegen je hebt.

      De tunnels vond ik wel oké, alleen jammer dat het gewoon een TRMR/granaat fest werd, en dat er niet echt een mogelijkheid is om in de tunnels de vijand te outflanken.

      Ik denk persoonlijk niet dat ik hier nog ga spelen, zeker niet als er speelvelden bestaan zoals Chambers, Dark Forest & The Canyon(persoonlijk nog niet geweest).

      Voor mij was het dus niet zo een goeie ervaring.

      FP12 out

    • #5403
      FP20
      • Posts: 2
      • FP Grunt

      Vond het persoonlijk een mooie locatie maar slecht voor airsoft. Lag dit aan het aantal spelers, de weinige kansen tot flanken of de onevenwichtige posities die spelers kunnen innemen.. Ik weet het niet. Het kon ook enkel aan die dag gelegen hebben of aan mezelf.

      Voor mij geen toffe locatie, maar ieder zijn ding. Chambers ligt mij meer :)

    • #5404
      FP39 – caveman
      • Posts: 10
      • FP Soldier
      • ★★

      Hallo Phantoms, allez hop, hierbij mijn mening. Toekomen, parkeren, inchecken dat liep allemaal vlot. Is helaas niet altijd zo hè. Persoonlijk vond ik het terrein moeilijk, niet dat ik moeilijke terreinen of uitdagingen uit de weg ga. Het is een basic terrein,  een grote driehoekige diepe greppel, met een heel erg hoge talud. Gisteren was het droog, maar ik kan me inbeelden wanneer het regent of nat is, geraak je die hellingen niet op zonder die trapjes. En dat maakt flanken of omsingelen nog moeilijker. Eenmaal boven, een groot open terrein met wat kleine hoogteverschillen, waar ik wel gebruik van kon maken om een vlag te bemachtigen, met voldoende cover fire. In de driehoekige gracht ( laat ik het zo noemen ) heb je weinig mogelijkheden om te pushen. Gisteren zijn we een klein uur bezig geweest om die vierde vlag te bemachtigen en alleen met grote aantallen en veel grenades, pyro’s, etc… geraakten we daar door hun verdediging. Als je daar speelt tegen een team dat kampeert, dan is het moeilijk, zoals gisteren. Binnen ben ik uiteindelijk niet geweest, misschien dat daar meer potentieel ligt om te flanken of door linies te breken. Nu, al bij al, het viel wel mee voor een eerste keer. Is het mijn favoriete woodland terrein ? Nee. Wil ik daar nog es skirmen en het een tweede kans geven ? Ja !   Als ik het zou vergelijken met Fort Knox, dan vind ik Fort Knox net iets beter, meer mogelijkheden in ‘t midden van het open stuk en met relatief weinig man kan je daar pushen via de zijkanten. Al bij al, eerlijk gezegd, ons team heeft daar wel het verschil gemaakt gisteren :-)  Over and out.   Greetz,  FP39 – Caveman

    • #5415
      FP01
      • Posts: 174
      • FP Berserker
      • ★★★

      Misschien ook even mijn eigen mening. Ik vind dat er te weinig doorgangspunten zijn waardoor je al heel snel bottlenecks krijgt op de map. Daarna heeft het meer te maken met fire superiority en niet zozeer met tactics. Leuke map voor een of twee keer per jaar. Voorkeur blijft Chambers. ;-)

    • #5583
      FP06
      • Posts: 45
      • FP Soldier
      • ★★

      Ik heb er nog maar 1 keer gespeeld. Het is een moeilijker terrein met minder mogelijkheden… Maar ik heb me wel goed geamuseerd die dag. Zal het wss wel nog eens spelen in de toekomst .met of zonder phantoms 😅

Viewing 5 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.