Revision Sawfly Military Shooting Glasses

Forums General Discussion Reviews Revision Sawfly Military Shooting Glasses

Viewing 1 reply thread
  • Author
    Posts
    • #7578
      Anonymous
      • Posts: 55
      • FP Soldier
      • ★★

      Another day, another review :)

      Deze keer over het belangrijkste stukje aan volledig je kit. Je kan niet zonder en het zou altijd je eerste aankoop moeten zijn. Een gemakkelijk zittende en veel belangrijker, een VEILIGE bril.

      Eerst een verhaaltje…

      Mijn eerste skirm ooit was op fort knox (antwerpen), samen met mijn broer en iemand die ik ervoor al had leren kennen die al een tijdje met airsoft bezig was. Een paar weken ervoor waren we nog naar Qtac gereden, en daar kon ik het niet laten om toch maar een bril mee te nemen… “Je kan toch niet sukkelen voor €20” zei ik dan. Boy o’ boy was ik even mis. De bril in kwestie was de: Valken Tactical Alpha Tactical Goggles, een full seal bril. Hij leek me veilig, hij zat “redelijk” comfortabel en hij kostte niet veel.

      valken alpha

       

       

       

       

       

       

      Dan op mijn eerste skirm, met mn huurkit in de hand en mijn splinter nieuwe bril op mijn gezicht. Jammer genoeg was het die dag ongeveer 30 graden. Niet zo tof met een full seal goggle waar je binnen de 5 minuten zweet druppels vanonder lopen hebt. Maar goed, zweet is nog niet zo erg. Het ergste was dat, vanaf ik 2 seconden durfde stil staan, of ergens naar binnen durfde te gaan waar het minder warm was (zoals de tunnels in fort knox). Zag ik binnen de 2 seconden geen steek meer. Het duurde niet lang voor ik terug in de safezone zat, met opnieuw een mistbank voor mijn ogen. Ik heb die bril dan ook maar direct tegen de stenen gegooid en de bril van mijn huurkit gebruikt, dit was wel een gewone bril (geen goggle). En toen heb ik voor de rest van de dag geen damp meer gezien.

       

      Nu het moraal van het verhaal is niet dat full seal goggles waardeloos zijn, zeker niet. Er zijn zeker een paar goeie modellen op de markt die niet zoveel bedampen als wat ik hier nu beschreef. Bv. de Bollé X800 goggles.

      Wat ik wil duidelijk maken is dat je bij het kopen van een bril best het nodige opzoek werk doet, en niet de eerste de beste bril koopt omdat hij goedkoop is of er “cool” uitziet.

      Door puur geluk belandde ik bij de Revision Sawfly’s. Mijn eerste paar heb ik op de kop kunnen tikken op Wings & Wheels, een standhouder verkocht setjes aan €20. De lenzen waren bij velen wel beschadigd en de head-strap ontbrak ook overal. Maar na wat verwisselen heb ik toch een setje kunnen samenstellen waarbij ik 2 perfecte lenzen had en 1tje waar er een paar krasjes op waren.

      revision 1

      Natuurlijk omdat deze gekocht zijn op Wings & Wheels en niet bij een erkende winkel, heb ik deze natuurlijk direct getest. Dus heb een paar schoten gelost op de beschadigde lens vanop 5 cm met zowel een glock (+-300 fps) en een M4 (+-360fps). Je zag de BB impact wel, maar geen scheur of beschadiging op te merken. Direct wist ik dus dat deze bril een winner was.

      Nu heb ik er al bijna 2 jaar elke skirm mee gespeeld, en ik kan hem niet genoeg aanraden. Hij bedampt zeer zelden, en als hij bedampt trekt het even snel weer weg met een zuchtje wind of als je wat gaat lopen. Hij heeft in die 2 jaar meerdere BB impacts overleefd, heeft nooit pijn gedaan aan mn hoofd of oren is nooit afgevallen… Kortom een geweldige bril voor die 20 euro die ik maar betaald heb.

      Maar dan jammer genoeg, een paar dagen geleden door een domme fout van mij bij het verwijderen van een lens, heb ik de lens kapot getrokken waardoor ik maar 1 lens meer over hield. Dus besliste ik maar om een volledig nieuwe set te kopen.

      Disclaimer– Deze set is niet goedkoop om nieuw te kopen, ik heb namelijk 140 euro betaald voor deze set.

      Wat krijg je dan allemaal voor die prijs?

      • Frame met headstrap
      • Clear lens
      • Smoke lens
      • Yellow lens
      • Handleiding & certificaat
      • Stevige stoffen brillen case.

       

      Ben je dus opzoek naar een nieuwe bril, kan ik deze ten hoogste aanraden. En onze team leader Daan zal mij hier zeker in steunen, hij heeft namelijk zelf ook een setje en hij noemt het “de beste bril”.

      -FP12 out-

    • #7939
      FP01
      • Posts: 174
      • FP Berserker
      • ★★★

      Mooie review, ik heb dezelfde, nu een jaar of 2. Topspul, gaat niet stuk, blijft lekker helder. Heb al een schot of 5 recht op het glas gehad zonder schade. Leuk overigens, op youtube staan compilaties van mensen die er met een shotgun op schieten waarna hij nog intact is! ;-)

Viewing 1 reply thread
  • You must be logged in to reply to this topic.