Radio Policy

Forums General Discussion Tactics Radio Policy

  • This topic has 5 replies, 4 voices, and was last updated 5 years, 4 months ago by Anonymous. This post has been viewed 702 times
Viewing 2 reply threads
  • Author
    Posts
    • #5444
      Anonymous
      • Posts: 55
      • FP Soldier
      • ★★

      Dear ForestPhantoms

      Na de laatste skirm op fort barchon is het mij echt opgevallen dat we als team in nood zijn van wat radio policy.
      Misschien eerst de redenen waarom ik dit denk:

      • Enorm veel gezever dat door de comms geblazen wordt
      • Na vraag om posities of stand van zaken weinig of geen antwoord
      • Mensen die ambetant lopen omdat er niks nuttig gezegd wordt en als gevolg hun comms in de auto laten liggen

      Als gevolg op deze redenen lijkt het mij geen slecht idee om een radio policy op te stellen zodat we onze radio chatter efficiënt en ordelijk kunnen houden.
      Maar om dit te volbrengen hebben we natuurlijk ook input nodig van jullie, graag dus hieronder jullie mening over de comms situatie en wat jullie graag veranderd willen zien.

      Ik zal alvast beginnen met een paar punten die ik graag wil veranderd zien, hier mag natuurlijk ook feedback op gegeven worden als jullie het hiermee oneens zijn of jullie aanvullingen hebben.

      • Gebruik geen comms om een praatje te slaan over het weer ect, de comms zijn geen café.
      • Hang je ptt op een plek waar je er niet per ongeluk kan op duwen.
      • Als er gevraagd wordt om posities of gang van zaken, probeer dit dan op een normale en duidelijke manier te omschrijven of uit te leggen. (Heb je geen kennis van het terrein, laat dit dan aan iemand anders over).

      Ziezo, dit zijn de dingen waarvan ik zeker vind dat er nog aan moet gewerkt worden, als hier nog feedback over is mag deze zeker komen!

      FP12-NOMAD out.

    • #5445
      FP01
      • Posts: 174
      • FP Berserker
      • ★★★

      Akkoord met bovenstaande. Op basis van feedback in deze topic maken we een policy op.
      Radiosilence lijkt mij een no-brainer. Verschillende malen gehad dat ik moest sneaken maar daar zever op de comms mijn omgeving niet kon horen.

      Ook een bericht beginnen met een FP nummer zodat iedereen weet we communiceerd, en telkens iemand laten uitspreken tot hij gedaan heeft. Anders clutter. Comms zijn 1 way. Dat wil zeggen: Als 1 iemand spreekt dat ontvant men enkel die persoon.

      • #5452
        FP45 – Arwegail (benny)
        • Posts: 10
        • FP Soldier
        • ★★

        Als er een moment is dat er een cruciaal moment komt of dergelijke kan je ook simpel ‘silence’ transmitten, dan gebruikt niemand comms tot je ‘silence lifted’ hoort of dergelijke..

        misschien ook ‘over’ gebruiken na een transmition dat degene (indien nodig) die moet reageren kan transmitten en niet al begint terwijl andere nog bezig was etc.

        Misschien ook ne ‘radio’ man aanduiden per groep die de comms doet, die gaat dan ook niet als eerste ergens binnenstormen maar covered de rug of  dergelijke zoals in den tijd van woII etc. :) want de eerste mannen kunnen moeilijk schieten en praten tegelijk of als we punt defenden die in problemen zit kan frontlinie zich puur focusen op de enemy terwijl desbetreffende persoon backup kan vragen of dergelijke..

        zijn maar wat dingen die in mij opkomen..

        • #5455
          Anonymous
          • Posts: 55
          • FP Soldier
          • ★★

          Dit zijn zeker valid points, kunnen we bekijken :) Bedankt voor de input!

    • #5450
      FP16
      • Posts: 5
      • FP Grunt

      Waar ik mij ook aan stoor zijn de babyfoons anderteams enemy e’ franse mense die lopen te schelden door de coms

      • #5451
        Anonymous
        • Posts: 55
        • FP Soldier
        • ★★

        Daar kan je niks aan doen fabian… Of je moet een boafeng kopen en je kanaal coderen

Viewing 2 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.