G&P AEG M4

Forums General Discussion Reviews G&P AEG M4

Viewing 1 reply thread
  • Author
    Posts
    • #2499
      Anonymous
      • Posts: 52
      • FP Soldier
      • ★★

      G&P AEG Review
      Specs:
      Brand:G&P
      Model: 075
      Type replica: M4
      FPS (new): 420 fps
      Weight: 2.7 kg
      Length: 69.5 cm
      Standard mag: midcap 130 bb’s

      Deze G&P m4 is men allereerste airsoft replica. Toen ik destijds (ongeveer een jaar geleden) airsoftshop binnenstapte wist ik meteen al dat de keuze voor je eerste replica niet evident is. Na goed overwegen en rekening houdend met de bijkomende kosten aan accessoires besloot ik toch om mijn keuze te maken uit de duurdere reeks replica’s (voor deze destijds rond de 400€). Ik heb toen men buikgevoel gevolgd en ook gewoon visueel wat ik mooi vind uitgekozen

      foto: http://gpairsoft-uk.com/shop/en/53139-gp-auto-electric-gun-075-gp-aeg075.html

      De replica ziet er speciaal uit dankzij de ball grip die je terugvindt op de pistolgrip, mag, en frontgrip. Achteraf heb ik info teruggevonden dat dit eigenlijk een vrij standaard G&p m4 is maar met een URX kit op. Andere frontgrip, flashhider, rail, railcover. In de doos zat enkel de replica met de mag zonder accessoires.

      Out of the box schiet deze gun 420 fps dus moest ik deze eerst downgraden om te voldoen aan de algemene spelregels in België. Verder heb ik de gun standaard gehouden en deze schoot zeer accuraat van bij het begin. Zeer degelijk, alleen een beetje korte range maar het is natuurlijk ook een cqb uitvoering en als beginneling speel je natuurlijk ook met 0.20 bb’s. De replica is extern volledig fullmetal op enkele rubber pads en de stock na. Intern de gekende g&p kwaliteits-onderdelen. Tot op heden nog geen enkel defect gehad.

      Later heb ik enkel een precision barrel (basisversie, geen pro) een andere nub en andere rubber geplaatst. Dit omdat ik wou overschakelen op 0.25 en later op 0.28 bb’s. Door deze beperkte aanpassingen (onder de 100€) heb ik men range goed kunnen verbeteren. De precisie was standaard al goed en is niet echt verbeterd.

      Ik ben nog altijd heel tevreden van de replica en het merk. Betrouwbaar, goed, kwalitatief. Een investering waarmee je direct meekan in het veld zonder in te zitten met upgrades waar je bij je eerste replica toch niks of weinig van af weet.

      Een klein minpuntje is wel dat de mags een specifiek uiterlijk hebben waardoor je esthetisch gezien dezelfde bij moet kopen voor extra mags. Deze komen op ong 20€/mag wat zeker niet het goedkoopste is voor een midcap. Ze maken wel veel goed door hun kwaliteit en geven tot op heden met 101.inc, Extreme precision, green devil, g&g bb’s geen issues.

      Een ander aandachtspunt gaat naar de frontgrip en rail. Door de URX kit op de gun is er zeer beperkte plaats op de rail vooraan. Aan de onderkant zit de grip in de weg dus daar heb je een rail van 2cm om dingen onder je barrel te monteren. Aan de zijkant is er meer plaats, ongeveer 3cm aan elke zijde. Ik ben zelf geen accessoire freak die zijn gun volhangt met stuff en nepdingen dus geen probleem. Maar voor de freaks dus wel.

      FP05 out!

    • #2501
      FP02 – JLOX
      • Posts: 7
      • FP Grunt

      mooie review 05 ;)

      neem ook mee dat de keuze van de bb veel doet aan de precisie bb’s zoals 101inc  & g&g kan je best vermijden.

      Wat veel mensen ook vergeten is als ze een gun aanschaffen dat je de barrel moet cleane met een rod.

      best ook na elke 2 skirms dit doen.

      until our next battle

      FP02 Out!

Viewing 1 reply thread
  • You must be logged in to reply to this topic.