Can we talk comms?

Forums General Discussion Airsoft Gear Can we talk comms?

  • This topic has 2 replies, 2 voices, and was last updated 5 years ago by FP01. This post has been viewed 711 times
Viewing 2 reply threads
  • Author
    Posts
    • #6655
      Anonymous
      • Posts: 55
      • FP Soldier
      • ★★

      Dag Phantoms!

      Can we talk some comms?

      Ik ben opzoek naar een ideale comms setup voor in de zomer, tijdens die warme dagen. Omdat ik die dagen liever niet met mn helm oploop, ben ik op zoek naar een lightweight & undercover style headsetje/ptt.

      Een full fletched headset van earmor heb ik al, ben ik toch niet zo’n fan van omdat die me iets te veel op m’n hoofd spannen. En heb momenteel ook een oortje van z-tactical maar die worden zo uit mn oor gerukt als ik probeer rond te kijken.

      Dussss…. Zijn er suggesties?

    • #6656
      FP01
      • Posts: 174
      • FP Berserker
      • ★★★

      Probleem met comms is dat veel van het “fake” spul (Earmor, Z tactical, …) best slecht is.

      De geluidskwaliteit valt tegen en de bouwkwaliteit laat ook te wensen over. Ik heb zelf op 2 jaar 3 Z tactical headsets gehad. Alle 3 zijn gesneuveld.

      Wat ik zou aanraden is goed te kijken naar iets degelijk. Het is vaak een beter idee om een 2e hands “echte” militaire headset te kopen. Die gaat veel langer mee is vaak water resistent en indien ze op batterijen werkt is  de autonomie groter. (In mijn geval, de Peltor XPI loopt nu al een half jaar op 1 setje batterijen en ik vermoed dat ze nog eens een jaar gaan meegaan.)

      Waar ik wel goede ervaring mee heb is de Elite II Headset (Bowman). Dit zijn de mobiele recon headsets. Deze blijven goed ongeacht de condities. Ik heb met mijn al in weer en wind gespeeld. De geluidkwaliteit lijkt ook beter dan die van de z tactical peltor knockoffs.

      PPT’s zijn een ander probleem. Bij mij ook al 3 gesneuveld (knockoffs) Nu heb ik 2 “echte” ptt’s en die lijken een stuk sterker te zijn.

      Prijsklasse is uiteraard wel een issue. Echte comms kosten veel geld. :-)

    • #6657
      FP01
      • Posts: 174
      • FP Berserker
      • ★★★

      Overigens, voor wat inspiratie kan je hier terecht:

      https://devtsix.com/show-your-comms-t4618-s120.html

       

Viewing 2 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.